تعمیر تجهیزات پنوماتیک

کلیه تجهیزات پنوماتیک مورد استفاده در صنایع گوناگون که قابلیت تعمیر و بازسازی دارند توسط متخصصین شرکت سامان صنعت پویا تعمیر می گردد.

روش کار تجهیزات پنوماتیکی مانند تجهیزات هیدرولیک می‌باشد، اما پنوماتیک از گاز بجای مایع استفاده می‌‌کند. عموما در پنوماتیک از هوای فشرده استفاده می‌شود، اما نیتروژن یا سایر گازهای مشابه نیز برای مصارف خاص قابل استفاده می‌باشد. هوا درون یک دریافت کننده، از طریق یک کمپرسور دریافت می‌شود. اگرچه سیستم‌های پنوماتیکی در فشارهای پایین‌تر از سیستم‌های هیدرولیکی کار می‌کنند، اما با توجه به مزیت‌های زیادی که دارند، در بسیاری از صنایع پرکاربرد می‌باشند. چون فشار هیدرولیک پایین‌تر می‌باشد، اجزا می‌توانند از متریال‌های سبک‌تر و نازک‌تر ساخته شوند.

اطلاعات بیشتر

دریافت کننده حجم زیادی از هوای فشرده را ذخیره می‌کند. هوای پیرامون ما شامل ذرات غبار، بخار آب و سایر ناخالصی‌ها می‌باشد. بنابراین از فیلتر و خشک‌کن هوا در سیستم‌های پنوماتیکی استفاده می‌شود تا هوای فشرده تمیز و خشک باشد که این موضوع به طور قابل ملاحظه‌ای عمر اجزا و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد. سیستم‌های پنوماتیکی همچنین از گستره وسیعی از شیرها برای کنترل جهت، فشار و سرعت عملگرها استفاده می‌شود.

بیشتر سیستم‌های پنوماتیکی در فشار ۱۰۰ psi یا کمتر کار می‌کنند. بخاطر اینکه در سیستم‌های پنوماتیکی فشار کمتر می‌باشد. برای بدست آوردن نیروی خاص، نیاز به عملگرهای بزرگتری در مقایسه با سیستم‌های هیدرولیکی می‌باشد. برای مثال، سیلندر هیدرولیکی با ۵۰mm قطر پیستون و فشار ۱۰۰۰ psi می‌تواند نیروی ۳۱۴۰ lbs تولید کند، در حالی که در پنوماتیک، با فشار ۱۰۰ psi نیاز به سیلندر حداقل قطر ۱۲۵mm می‌باشد.

اگرچه سیستم‌های پنوماتیکی در فشارهای پایین‌تر از سیستم‌های هیدرولیکی کار می‌کنند، اما با توجه به مزیت‌های زیادی که دارند، در بسیاری از صنایع پرکاربرد می‌کند. چون فشار هیدرولیک پایین‌تر می‌باشد، اجزا می‌توانند از متریال‌های سبک‌تر و نازک‌تر ساخته شوند، در حالیکه اجزا هیدرولیک معمولا از فولاد یا چدن ساخته می‌شوند.

پنوماتیک همچنین مزیت‌هایی نسبت به روش‌های انتقال قدرت الکترومکانیکال دارد. موتورهای الکتریکی معمولا بخاطر گرمای تولیدی محدودیت دارند. تولید گرما معمولا در موتورهای پنوماتیکی مشکل زا نیستند. زیرا جریان هوای موجود در آن، تولید گرما در موتور را تقلیل می‌دهد. علاوه بر این، موتورهای پنوماتیکی به علت اینکه نیاز به برق ندارند در آن از محفظه های سنگین، حجیم و گران قیمت که در موتورهای برقی استفاده می‌شود استفاده نمی‌شود.

نحوه کار شیر پنوماتیک جهتی به این صورت است که فرمان توسط جریان برق یا اهرم به شیر منتقل می‌گردد. درون محفظه شیر یک (spool) قرار گرفته که در دو سر آن دو واشر و دو فنر قرار دارد. در اثر تحریک الکتریکی یا اهرمی وضعیت (spool) تغییر می‌کند و بسته به موقعیت باعث جریان یا قطع جریان هوا می‌گردد.

اطلاعات بیشتر

شیر پنوماتیک یکی از اجزای مسئول کنترل فشار، سرعت و مقدار هوایی است که در سیستم پنوماتیک حرکت می‌کند. سیستم های پنوماتیک(که به نیروی هوای فشرده برای انتقال قدرت وابسته اند) می توانند در کاربردهای بی‌شمار صنعتی یافت می‌شوند. بسیاری از شیرهای کنترل جهت پنوماتیک عملکردی بر اساس تعداد ورودی و خروجی آنها، تعداد تغییر مسیرهایی که ایجاد می‌کنند و مکانیزمی که توسط آنها پورت‌ها باز و بسته می‌شوند طبقه بندی می‌شوند. شیر تخلیه فشار، فشار ورودی خود را با فشار جو مقایسه و کنترل می‌کند. شیر های تخلیه معمولا در گیرنده یا دستگاه ذخیره سازی هوا به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از فشار زیاد استفاده می‌شود. به همین دلیل، شیرهای تخلیه اغلب شیرهای ایمنی نامیده می‌شوند.

 

تعمیر و اصلاح کلیه قطعات شیرهای پنوماتیک و تست و تایید عملکرد صحیح شیر همراه با ضمانت ۶ ماهه توسط شرکت سامان صنعت پویا انجام می‌پذیرد.

 

به شما بازدید کننده ی گرامی پیشنهاد می‌شود با برقراری تماس با کارشناسان و متخصصان ما در زمینه ی تعمیر و فروش این محصول ،پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

سیلندر پنوماتیک: 

سیلندر پنوماتیک به وسیله نیروی باد عمل کرده و بصورت طولی حرکت و در فشار و قطرهای مختلف تولید می گردد. سیلندر پنوماتیک شامل بدنه یا پوسته، پیستون، پکینگ و اتصالات مربوطه می‌باشد، که با توجه به نوع نصب و کاربری قابل انتخاب می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

جک پنوماتیک برای انتقال نیروها به منظور بلندکردن، فشار دادن یا حرکت دادن ماشین آلات سنگین یا مواد از هوا فشرده استفاده می‌کند. نیروی پنوماتیک با استفاده از هوای فشرده، قدرت الکتریکی را به قدرت مکانیکی تبدیل می کند.

 

انواع مختلف ابزار پنوماتیک در جنبه های مختلف صنعت ساخت و ساز از جک های تخریب تا سیستم های برقی استفاده می شود. استفاده ازسیستم های پنوماتیکی رواج بسیار زیادی دارد زیرا علاوه بر ارزان بودن سیستم و قطعات در آن از سیال هوا استفاده شده که به راحتی در دسترس است.

 

این تجهیزات به وسیله نیروی باد عمل کرده و بصورت طولی حرکت و در فشار و قطرهای مختلف تولید می‌گردد. و شامل بدنه یا پوسته، پیستون، پکینگ و اتصالات مربوطه می‌باشد. که با توجه به نوع نصب و کاربری قابل انتخاب می‌باشد. سیلندرهای پنوماتیک در انواع مگنت دار و بدون مگنت می‌باشد.

 

سیلندر پنوماتیک یکی پر کاربردترین تجهیزات پنوماتیک در اتوماسیون صنایع چوب، صنایع پرس، صنایع ماشین سازی، صنایع خودرو سازی، صنایع کاشی وسرامیک و خطوط تولید می‌باشد. که در انواع مختلف در دسترس می‌باشد.

 

تعمیر انواع سیلندر پنوماتیک:

 

  • سیلندر پنوماتیک قلمی

سیلندر پنوماتیک پرس
سیلندر پنوماتیک تلسکوپی
سیلندر پنوماتیک دوطرفه
سیلندر پنوماتیک کامپکت
سیلندر پنوماتیک روتاری
سیلندر پنوماتیک با مگنت

 

 

 

 

 

 

 

شرکت سامان صنعت پویا با دارا بودن توانمندی و استفاده از متخصصان در زمینه تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک، برترین تولید کننده و تامین کننده انواع جک و سیلندر پنوماتیک در ایران می باشد.