تعمیر و تست انباره ها

انباره یا آکومولاتور یکی از اجزای اصلی سیستم های هیدرولیک می باشد که مهمترین وظیفه آن یکنواخت نمودن جریان و جلوگیری از ایجاد ضربه در مدار است. کلیه خدمات تست ، عیب یابی ، تعمیر و شارژ انباره ها توسط شرکت سامان صنعت پویا انجام می پذیرد.

انواع انباره های هیدرولیک را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد

گازی: اساس کار ایجاد فشار به سیال با کمک یک گاز است. برای این کار، به دلایل ایمنی معمولاً از یک گاز غیر آتش زا مانند نیتروژن استفاده می‌شود.
پیستونی: از سامانه سیلندر و پیستونی با گاز نیتروژن استفاده می‌شود تا مطابق قوانین ترمودینامیک به سیال نیرو وارد شود و آن را وارد مدار کند.
حبابی: گاز و سیال در این آکومولاتورها با پوسته‌ای لاستیکی از هم جداشده‌اند. برای نصب و شارژ اولیه این آکومولاتورها که ازگاز نیتروژن پر می‌شوند، گاز تا سرحد رسیدن به فشار مطلوب در داخل لاستیک وارد می‌شود. در زیر حباب لاستیکی یک زائده فلزی تعبیه می‌شود تا در هنگام شارژ اولیه آکومولاتور از پارگی حباب در اثر برخورد با نقاط تیز دهانه بدنه خروجی آکومولاتور جلوگیری شود.
دیافراگمی:مشابه حبابی، اما جداسازی سیال و گاز با استفاده از یک دیافراگم لاستیکی انجام می‌پذیرد.
یک‌قسمتی: گاز و سیال از یکدیگر جدا نیستند.
وزنه‌ای: این نوع شامل سیلندری است که در راستای عمود قرار دارد و بالای آن وزنه نصب شده‌ است و به همین دلیل بر اثر نیرویگرانش، سیال را به مدار می‌دهد . چون نیروی وزن همواره بر اجسام وارد می‌شود، در تمام کورس حرکتی پیستون فشار ثابتی به سیال وارد می‌شود و این از مزایای این نوع است. به دلیل سخت‌بودن نصب وزنه‌های سنگین رایج، این دسته در صنعت کم‌کاربرد هستند.
فنری:انرژی مورد نیاز برای راندن سیال به مدار از طریق نیروی فنر تأمین می‌شود. با ورود سیال به محفظه آکومولاتور، فنر جمع می‌شود و مطابق قانون هوک اندازه آن تغییر می‌کند و سپس با آزادشدن نیرویش سیال را وارد مدار می‌کند. فنرهایی که بتوانند نیروی مورد نیاز را وارد سازند معمولاً ابعاد بزرگی دارند. این آکومولاتورها به دلیل اندازه‌ای بزرگ در مقایسه با انواع دیگر آکومولاتور با ظرفیت یکسان، به‌ندرت استفاده می‌شوند

شرکت سامان صنعت پویا مجهز به یونیت تست پیشرفته شیرهای سرو و پروپرشنال بوده و پس از تعمیر شیرهای سرو و پروپرشنال معیوب، به‌کمک آن شیر تعمیری را تحت تست های شدید قرار داده و بسته به نوع شیر هیدرولیک، تمامی فرمان‌های عملکردی و کارکردی آن کنترل می‌ کند. علاوه برتعمیر شیر، شما قادر هستید در صورت تمایل از جدول زیر شیر مورد نظر خود را به صورت نو با گارانتی 12 ماهه سامان صنعت پویا تهیه نمایید.

کلمات کلیدی : انباره – آکومولاتور – ضربه در مدار – شارژ انباره – تعمیر انباره – انباره گازی – انباره پیستونی – انباره حبابی – انباره دیافراگمی – انباره یک‌قسمتی – انباره وزنه‌ای – انباره فنری – شارژ – تعمیر آکومولاتور – آکومولاتور گازی – آکومولاتور پیستونی – دیافراگمی – وزنه‌ای – آکومولاتور فنری