تعمیر و تست شیرهای جرثقیل

سه نوع سیستم معمولا در هیدرولیک سیار استفاده می شود. سیستمهای جریان ثابت (CF)، فشار ثابت (CP) و سیستم سنجش بار (LS) .

 

یک سیستم جریان ثابت ، از پمپ جابجایی ثابت برای ارائه جریان ثابت به سیستم استفاده می کند. هنگامی که اپراتور بخشی از جریان را برای انجام یک کار صرف می کند ، سیستم جریان ثابت تمام جریان را به شیر کنترل فشار می دهد. در شیر، جریان تقسیم می شود به طوری که بخشی از جریان به حرکت بار و بقیه جریان از طریق مجرای تانک به مخزن فرستاده می شود. عبور تمام جریان از شیر فشار شکن باعث ایجاد گرما و حرارت در سیستم می شود. دلایل عمده انتخاب یک سیستم CF شامل رضایت اقتصادی، سهولت نگهداری و عیب یابی و کاهش نیاز به فشار حداکثر سیستم می شود. سیستم های هیدرولیک CF مناسب برای کامیون، برخی از تجهیزات جنگلداری، جرثقیل و تراکتور هستند.

 

یک سیستم فشار ثابت از یک پمپ جابجایی متغیر با جبران کننده فشار برای ارائه جریان دقیق مورد نیاز برای عملکرد سیستم استفاده می شود. جریان در همه حال در سیستم جبران کننده فشار تحت تنظیم و کنترل قرار می گیرد حتی اگر بار فشار زیاد نیاز نداشته باشد. هنگامی که اپراتور می خواهد بار را حرکت دهد ، پمپ جریان را فراهم می کند که این جریان با توجه به درخواست و باز شدن شیر و تحت کنترل و تنظیم  جبران کننده فشار می باشد.

 

یک مزیت قوی در انتخاب یک سیستم CP این است که کنترل ها به سرعت پاسخ می دهند، زیرا سیستم همیشه تحت فشار است و فشار سیستم فوری  به درخواست ها پاسخ می دهد. سایر انواع سیستم ها هنگام ایجاد کنترل باید فشار ایجاد کنند. فشار در این سیستم همیشه بالا است و پمپ تنها جزء سیستم است که پیچیدگی دارد ( شیر کنترل هنوز هم یک تکنولوژی نسبتا ساده است). سیستم های CP به طور گسترده ای در تجهیزات تعمیرات راه آهن،  میدان های نفتی و برخی تجهیزات جنگلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سیستم بار حساس با یک پمپ جابجایی متغیر طراحی شده است هنگامی که اپراتور می خواهد بار را حرکت دهد سیستم مقدار جریان لازم در فشار مورد نیاز سیستم برای غلبه بر بار به علاوه مقدار کمی فشار اضافی تولید می نماید.

 

سیستم بار-حساس سیستم کمتر رایج است و کمتر از دو  حالت قبلی قابل درک  است، اما روشی کارآمد برای استفاده  از انرژی است. در حال حاضر، سیستم های حساس-بار گران تر و پیچیده تر از دو سیستم دیگر هستند. این سیستم ها نیز پر مشکل هستند و آموزش تکنسین های خدماتی مختص آنها در رسیدگی به مشکلات تعمیر و نگهداری ضروری است. با این حال، به دلیل بازده سرمایه گذاری و بهره وری انرژی بهتر این سیستم ها ، کاربرد آنها در حال افزایش است.

 

جرثقیل وسیله ای است که بار را در راستای قائم با چند حرکت کنترلی جابجا می کند. جرثقیل  در انواع مختلف عرضه می شود. که از آن می توان به جرثقیل های ماشینی یا جرثقیل های سقفی که در انبارها یا سوله ها استفاده می گردد و یا جرثقیل  های بزرگ که بصورت بازویی است که به آن تاورکرین نیز گفته می شود اشاره کرد.

 

تعمیر قطعات و سیستم هیدرولیک انواع جرثقیل ، تعمیر ، نصب و راه اندازی  انواع بالابر خانگی فروشگاه – بار – خودرو – تخت بر بیمارستانى ، بالابر هاى خدماتى – فروشگاه – غذابر- خانگى ( هوم لیفت ) ویلچربر – معلول – سالمند – بالابر اسنادبر و آزمایشگاه توسط کارشناسان شرکت سامان صنعت پویا انجام می گیرد.

 

کلمات کلیدی : هیدرولیک موبایل – هیدرولیک سیار – شاول – مشاوره و تامین – بازسازی ماشین آلات – سیستمهای جریان ثابت – CF – فشار ثابت –  CP – سیستم سنجش بار – LS -لودر  – تراکتور – ماشین آلات راه سازی – جرثقیل – بالابر – تعمیرات هیدرولیک سیار – مشاوره هیدرولیک سیار