تعمیر تجهیزات هیدرولیکی

کلیه تجهیزات هیدرولیک مورد استفاده در صنایع گوناگون که قابلیت تعمیر و بازسازی دارند توسط متخصصین شرکت سامان صنعت پویا تعمیر می گردد.

تعمیر سیلندر و جک

سیلندر ها و جک های هیدرولیک به دلیل فشار کاری زیاد ، اعمال فشار جانبی ، ورود ذرات خارجی و … دچار خرابی می شوند. کلیه خدمات تعمیری جک و سیلندر شامل ترمیم کلیه عیوب از جمله خش ها و خوردگی های داخل لوله سیلندری ، ضربه خوردگی های روی پیستون. تغییر نوع سیلها و پکینگها جهت بالا رفتن کارایی جک ،سنگ زنی کامل سیلندر و هم چنین انجام تستهای مختلف جهت اطمینان از کارکرد صحیح جک در شرکت سامان صنعت پویا انجام می پذیرد.

اطلاعات بیشتر

جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.در ساختمان جک های هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.

 

تعمیر آکومولاتور

انباره یا آکومولاتور یکی از اجزای اصلی سیستم های هیدرولیک می باشد که مهمترین وظیفه آن یکنواخت نمودن جریان و جلوگیری از ایجاد ضربه در مدار است. کلیه خدمات تست ، عیب یابی ، تعمیر و شارژ انباره ها توسط شرکت سامان صنعت پویا انجام می پذیرد.

اطلاعات بیشتر

انواع انباره های هیدرولیک را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد

  • گازی: اساس کار ایجاد فشار به سیال با کمک یک گاز است. برای این کار، به دلایل ایمنی معمولاً از یک گاز غیر آتش زا مانند نیتروژن استفاده می‌شود.
  • پیستونی: از سامانه سیلندر و پیستونی با گاز نیتروژن استفاده می‌شود تا مطابق قوانین ترمودینامیک به سیال نیرو وارد شود و آن را وارد مدار کند.
  • حبابی: گاز و سیال در این آکومولاتورها با پوسته‌ای لاستیکی از هم جداشده‌اند. برای نصب و شارژ اولیه این آکومولاتورها که ازگاز نیتروژن پر می‌شوند، گاز تا سرحد رسیدن به فشار مطلوب در داخل لاستیک وارد می‌شود. در زیر حباب لاستیکی یک زائده فلزی تعبیه می‌شود تا در هنگام شارژ اولیه آکومولاتور از پارگی حباب در اثر برخورد با نقاط تیز دهانه بدنه خروجی آکومولاتور جلوگیری شود.
  • دیافراگمی:مشابه حبابی، اما جداسازی سیال و گاز با استفاده از یک دیافراگم لاستیکی انجام می‌پذیرد.
  • یک‌قسمتی: گاز و سیال از یکدیگر جدا نیستند.
  • وزنه‌ای: این نوع شامل سیلندری است که در راستای عمود قرار دارد و بالای آن وزنه نصب شده‌ است و به همین دلیل بر اثر نیروی گرانش، سیال را به مدار می‌دهد . چون نیروی وزن همواره بر اجسام وارد می‌شود، در تمام کورس حرکتی پیستون فشار ثابتی به سیال وارد می‌شود و این از مزایای این نوع است. به دلیل سخت‌بودن نصب وزنه‌های سنگین رایج، این دسته در صنعت کم‌کاربرد هستند.
  • فنری:انرژی مورد نیاز برای راندن سیال به مدار از طریق نیروی فنر تأمین می‌شود. با ورود سیال به محفظه آکومولاتور، فنر جمع می‌شود و مطابق قانون هوک اندازه آن تغییر می‌کند و سپس با آزادشدن نیرویش سیال را وارد مدار می‌کند. فنرهایی که بتوانند نیروی مورد نیاز را وارد سازند معمولاً ابعاد بزرگی دارند. این آکومولاتورها به دلیل اندازه‌ای بزرگ در مقایسه با انواع دیگر آکومولاتور با ظرفیت یکسان، به‌ندرت استفاده می‌شوند

 

تعمیر و ساخت یونیت

سه نشانه عمده خرابی سیستم که در  هیدرولیک به سادگی قابل تشخیص می باشند عبارتند از: صداهای غیر معمول، حرارت بالای سیال هیدرولیک، پاسخ کند در سیستم هیدرولیک .  طراحی ، عیب یابی ، اورهال ، ساخت و اجرای انواع مدار هیدرولیک شامل ماشین آلات و خطوط تولید از جمله پرس های هیدرولیک ، دستگاه های مچاله کن ضایعات ، ماشین آلات تزریق پلاستیک ، خطوط نورد ورق ، ماشین آلات دایکاست ، گیوتین ورق ، خم کن ها و… توسط متخصصین شرکت سامان صنعت پویا انجام می پذیرد.

اطلاعات بیشتر

یونیت های هیدرولیک قسمت اصلی سیستم های هیدرولیک هستند. در این واحد ها عمدتا از یک موتور، یک مخزن و یک پمپ هیدرولیک استفاده شده است و می توانند توان زیادی را برای راه اندازی هر نوع مصرف کننده هیدرولیکی را تولید کنند. یونیت های هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال هستند و قدرت آن ها ناشی از نسبت مساحت و نیرو است. یونیت های هیدرولیک در طیف وسیعی به کار برده می شود ، از جمله: ابزارهای ماشینی

اتوماسیون ، ماشین آلات پردازش ، تجهیزات سیار هیدرولیک (موبایل) ، تجهیزات آزمایشگاهی هوا فضا ، ماشین آلات راه سازی ، آماده سازی مواد

تجهیزات کشاورزی ، ماشین آلات کاغذ ، میدان نفتی ، تجهیزات تصفیه نشت نفت ، فرایند صنعتی ، تجهیزات دریایی ، تجهیزات ساخت و ساز ، تولید تجهیزات.

اجزای اصلی سیستم ها و یونیت هیدرولیک  عبارتند از:

– پمپ ها و موتور‌ها

– سیلندرهای هیدرولیک

– سوپاپ ها و شیرها

– دیگر اجزای مدار هیدرولیک (مانند مخازن ذخیره ی روغن هیدرولیک، سیستم های فیلتر، مخازن تحت فشار و غیره)

– آب بندها، واشرها

– روغن هیدرولیک

 

ساخت اسپول و اسلیو

شیرهای هیدرولیک به دلیل فشار زیاد کاری و خورندگی و سایش قطعات اغلب دچار نشتی داخلی و عدم کارایی می شوند تعویض و ترمیم اسپول و اسلیو این شیرها یک راه بسیار ارزان می باشد که توسط شرکت سامان صنعت پویا انجام می پذیرد.

اطلاعات بیشتر

در ساخت و جایگزینی اسپول و اسلیو شیرهای هیدرولیک جنس متریال مناسب ، ضد خوردگی و سایش ، سطح صیقلی ، تلرانس مناسب و روان بین اسپول و اسلیو ،تطابق دهانه باز و بسته شدن در اسپول و اسلیو مطابق با استاندارد ، مطابقت شکل اسپول با نمودار مربوطه از ویژگی هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.